Sep 19, 2014

Igor Guzun: „Tot ce doriţi să vă facă ONG-urile, faceţi-le voi la fel. E valabil şi despre oameni, şi despre Guvern”


 
 
Igor Guzun, fondatorul Stiripozitive.eu, vorbeşte despre importanţa Civic Fest, de ce merită să vii la festival, pe 24 septembrie şi care este singurul factor de motivaţie pentru agenţii economici şi pentru mass-media astfel încât să se implice activ în acţiunile de responsabilitate socială.

Din punctul dumneavoastră de vedere, cu ce va fi diferită ediţia din acest an a Civic Fest, faţă de cea de anul trecut?
 
Cu agenda sa şi cu aşteptările pe care le au participanţii şi publicul. Şi mai ales prin faptul că în acest an „Civic Fest” nu mai este la o ediţie de debut, ci la una care începe să devină tradiţie. Pentru că tradiţiile cum se nasc de fapt? Tot ce se întâmpla de două ori, se va întâmpla cu siguranţă şi a treia oară.  
 
Prin ce consideraţi că merită ca publicul din Chişinău şi din ţară să participe la Civic Fest?
 
Mai ales prin oportunitatea de a cunoaşte sau revedea oameni, idei, proiecte, iniţiative, creaţii într-un format în care toţi pot câştigă din acest dialog. Nimic important nu ţi se întâmplă ca om sau ca organizaţie dacă taci sau dacă rămâi acasă.
 
Dacă ar fi să trasăm un numitor comun specific al organizaţiilor non-guvernamentale care activează în Republica Moldova, care ar fi acesta?
 
Repede, dintr-o privire, aşa văd acum lucrurile: ONG-urile din Moldova sunt într-un număr mare, sunt diverse, dar parcă tot sunt puţini oameni. Din toţi aceşti oameni puţini fac lucruri pe care alţi oameni şi alte instituţii nu le fac, deşi ar putea sau chiar sunt obligate să o facă. Dacă am un mesaj despre asta? Cred că am unul: tot ce doriţi să vă facă vouă ONG-urile, faceţi-le voi la fel. E valabil şi despre oameni, şi despre Guvern. 
 
Care consideraţi că este cel mai important proiect pe care l-aţi desfăşurat anul acesta împreună cu Stiripozitive.eu?
 
Cred că Stiripozitive.eu, pe care „Urma” l-a creat cu sprijinul Fundaţiei Est-Europene, este un proiect interesant. Poate că bucurăm pe unui sau dezamăgim pe alţii, dar acesta încă durează şi chiar are planuri de viitor. Iar câteva lucruri pe care le-a făcut în acest an echipa de la „Urma” împreună cu partenerii săi – campania „Succes”, de exemplu, sau alte câteva iniţiative – ni se par şi interesante, şi importante. 
 
Cât de deschişi sunt agenţii economici din Republica Moldova spre a susţine iniţiativele de responsabilitate socială? Din punctul dumneavoastră de vedere, ce i-ar determina să direcţioneze bugete mai substanţiale către sectorul CSR?
 
Beneficiile reciproce. Şi asta se referă şi la companii, şi la mass-media.

Sursa foto și text: adevarul.md


facebook