Jan 27, 2015

Programul "Challenger" anunță concurs de selecție a participanților


 
 
“CHALLENGER” este o oportunitate pentru tineri de a:
  • forma deprinderi de comunicare

  • dezvolta gândirea strategică și critică, prin implicarea în exerciții practice, dezbateri și elaborarea de politici publice

 
Tinerii vor învăța cum să rezolve problemele semenilor săi, să gândească logic, să formuleze argumente și să prezinte elocvent poziția lor.
 
Termenul– limită de aplicare e 15 februarie, ora 17:00.
 
Programul are 3 etape:
ETAPA I: Exercițiul în teren
Perioada de desfășurare: martie-mai 2015
În echipe, participanții vor chestiona cetățenii despre problemele locale cu care se confruntă. Tinerii vor elabora o strategie și un plan de acțiuni, iar prin mobilizarea comunității vor face pași spre rezolvare. Grupul va exersa deprinderea de a consulta și de a comunica cu cetățenii pentru identificarea unei probleme prioritare comune, de a negocia și de a pune presiune democratică pe autorități.
 
ETAPA II:  Școala de dezbateri
Perioada de desfășurare: iulie 2015
Îmbunătățirea strategiei de rezolvare a unei probleme prin supunerea acesteia dezbaterilor în format parlamentar britanic. Participanții vor învăța structura unui argument și cum se creează un policy case. La fel vor avea posibilitatea să-și dezvolte abilitățile de public speaking și debating.
 
ETAPA III: Școala de politici
Perioada de desfășurare: septembrie 2015
În această etapă Challangerii vor propune rezolvarea unor probleme ce afectează o anumită parte a societății. Tinerii vor învăța să elaboreze o propunere de politică publică și să dezvolte un mesaj politic și comunicare al acestuia către diferite grupuri-țintă.
 
Cine poate participa?
Tinerii între 20-30 de ani. Oricine poate participa, inclusiv persoanele fără experiență în astfel de programe, membrii de partid, tineri profesioniști, etc.
 
Mai multe detalii și formularul de aplicare pe www.challenger.md
 
This program was made possible by the support of the American people through USAID, and the opinions expressed are those of the authors and do not necessarily reflect the views of either USAID or the United States Government.


facebook